Sidor

31 mars 2011

m + a
när vi var sexton och sjutton och det precis hade blivit vår,

r + m
när jag var rosahårig och tillbringade nästan all skolfri tid nere vid sjön,

giants
när vi klättrade på fasaderna på vår gamla högstadieskola,

reading
när jag var väldigt ledsen men hade bästa vännen på besök,

blå
när en annan, väldigt blåhårig vän kom och hälsade på,

asphalt
när vi plötsligt gick i trean och det var höstsol,

bike
när vi hittade en cykel i Växjösjön,

exam
när vi tog studenten och hade champagnefrukost

a
och hade ett sista sommarlov utan att oroa oss för framtiden,

cake
när vi firade att vi skrivit på kontraktet för vår lägenhet,

balloons
när vi var nyinflyttade och jag blev nitton och vi fyllde lägenheten med ballonger (som sen fick hänga kvar i flera månader)

e + s + m
och när vi festade alldeles för vilt men var väldigt glada.

6 kommentarer

  1. vad fint. jag älskar bilden på bryggan och flickan bland blommorna.

    SvaraRadera
  2. Oj. Jag blir tårögd. Dessa stunder alltså. Vi hade det väldigt fint.

    SvaraRadera
  3. Glödis: Visst hade vi det.

    SvaraRadera
  4. Fint! Jag saknar blåhår lite, och det var längesen vi sågs! Vi kanske skulle försöka styra upp något! :D

    SvaraRadera
  5. Mysiga bilder :D Så roligt att titta tillbaka på sånt här :)

    SvaraRadera