Sidor

Remember, remember, this is now, and now, and now. Live it, feel it, cling to it. I want to become acutely aware of all I've taken for granted.

22 mars 2017

Någon spelar på ett piano ovanför. Skalor varje dag. La la la la la la la nej nej nej nej nej nej nej ba ba ba ba ba ba ba. Jag hör det även när jag inte är hemma. Andra saker nu: jag skaffade spotify igen. Ett år i itunes med kent. Så mycket musik det finns. Vet ni hur mycket? Jag lägger listor, lyssnar på övergångarna igen och igen. Hur de passar eller inte. Och övergångar, jag tänker på mina. Ett jobb jag sökte som jag vill ha. En lägenhet jag sökte som jag vill ha. I två städer. En kille jag gillar men med sånt vet man ju inte. För länge sen gjorde E och jag en modell för livet. Tre delar. Sysselsättning, boende, relationer. Om en av de fuckar. Man kan råka göra slut när man borde byta utbildning. Man är färdig med sitt jobb men säger upp lägenheten. Det skaver men var skaver det? I mig inget skav men ett kli. Jag nu, det händer kanske nu. Handen på handtaget, vi gläntar, vi tittar ut. 

Spotify, mars 2017: S/S 17
Youtube, mars 2011-mars 2017/prolog/fjärilar/alltid: This Is Now

Inga kommentarer