Sidor

Jag ljög bara om små detaljer, som min ålder & mitt namn

25 januari 2017

4 3
Jobbar kväll ikväll igen. Jag kan intervjua medan jag scrollar Sydsvenskan, DN, SvD, Smp, kan manuset utantill nu, har läst det 200 gånger förut. Idag är det ett år sen boksläppet. När pappa läste den, han sa något om språket, att det var speciellt. Jag sa att det beskrevs som skört i recensionerna. Han sa jag skulle inte säga skört men du sätter punkt. Där det inte ska vara punkt. Jag kanske skulle läsa den, om jag ska skriva en fortsättning, researcha i min egen text. Så konstig tanke. Men det får bli senare. Gjorde ett schema för våren, satte deadline för nummer två i april. Är sugen på att sätta igång med trean, den har grott i flera år, det finns anteckningar på min dator men jag har förbjudit mig att parallellskriva. Och så fyran sen, en möjlig fortsättning på den första. Vi får se. Borde göra matlåda, vattna mina blommor, rensa handväskan. Märker att jag klär mig som Jocke B i Mirage, skinnjackan, solglasögon utan sol. Igår var det dimma när jag gick hem, man såg inte taken. 

Inga kommentarer