Sidor

Det sista brevet skickades till en ogiltig adress

9 december 2016

sunrise
14:21, fredag. Jag har ätit frukost (kaffe, två skivor bröd), sett klart Skam, säsong 1. Den var okej. Inget nytt under solen. Samma historier, schablonartade karaktärer. Bitvis feministiskt medveten. Det är väl det. Förstår inte varför den hype'as till den grad att det nästintill självantänder. Är mest ledsen idag. Nej, inte ledsen. Så här. Om jag träffade mig själv skulle jag säga: 
- Hej, hur är det? Du ser inte ut att må så bra. 
Och jag hade svarat: 
- Nej, jag är inte okej men det gör inget. Du behöver inte vara orolig eller så, och jag behöver ingen hjälp, inte just nu. Jag är inte okej men jag är okej med det. Förstår du? 
Och himlen är inte så blå som en annan dag men molnen har vett att behålla regnet för sig själva. Dagens låt: Ansgar & Evelyne. 

Inga kommentarer