Sidor

Farfar

25 juli 2013

weist När min farfar dog ärvde min lillebror hans bil. Jag skulle snart flytta och ville inte ha något stort, men jordgloben som stod i biljardrummet kunde jag väl få? Farfar bodde fem trappor upp i en trea i Solna och ett av rummen rymde av någon anledning ett biljardbord. Jag var inte så intresserad av biljard när jag var liten och vi fortfarande bodde i Stockholm, men jordgloben tyckte jag om att snurra på, tända och släcka.

Förutom jordgloben bad jag om hans gamla kamera. Jag minns det som att han alltid gick runt med den på magen och jag tror att nästan alla bilder på mig som barn är tagna med den. När jag fick kameran upptäckte jag att halva rullen var använd.

Det här är två av hans allra sista bilder.

streetstreet

2 kommentarer

  1. tack för hjälp av svar i kommentarsfältet

    kärlek från systerskapet

    SvaraRadera
  2. Så fint skrivet! Kameror är så fina. I det gröna huset bor min svägerska. Jag bor inte långt ifrån. Längtar tills det är sådär lummigt som på bilderna!

    SvaraRadera