Sidor

12 september 2011

Det finns så mycket jag vill berätta om. Om hur allt är. Jag vill visa i bilder men jag har inga. Men så här: Tokdans på queerklubb för att sen somna lycklig och fnittrig med fem vänner på tre madrasser på golvet i en lägenhet på fjärde våningen. Bestämma sig för att stanna hemma med vin och film på lördagskvällen och ändå bege sig ut på räddningsaktion mitt i natten för att bjuda en vän på nybakad äppelkaka. Hamna på knäppa förfester i grannhuset och knäppa efterfester i korridorsköket och undra "vad gör jag här?", sjunga Håkanlåtar (på alla förfester, alla mellanfester, alla efterfester, alla alltid). Nya bästisen som vaknar tidigt på söndagsmorgonen och beger sig ut för att köpa frukost. Högläsning ur Könet brinner! medan det åskar. Hoppsastudsa längs kullerstensgatorna, får tanter att vända sig om och le.

Inga kommentarer